خانه / دین و اندیشه / حدیث / روایتی در عدم ضرورت رویت ظاهری امام علیه السلام

روایتی در عدم ضرورت رویت ظاهری امام علیه السلام

روایتی در خصوص عدم ضرورت رویت ظاهری امام علیه السلام:

فضَیْلِ بنِ یَسار قال: سَأَلْتُ أبا عبدِ الله علیه السلام عن قَولِ اللَّهِ تبارک و تعالى- «یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ»
فقال:  یا فُضَیْلُ إعْرِفْ إمامَکَ فإنّک إذا عَرَفْتَ إمامَکَ لمْ یَضُرَّکَ تَقَدَّمَ هذا الأمرُ أو تَأخَّرَ و مَن عَرَفَ إمامَه ثمّ مات قبْلَ أن یَقُومَ صاحِبُ هذا الأمرِ کان بمنزلهِ مَن کانَ قاعداً فی عسکَرِهِ لا بلْ بمنزلهِ مَن قَعَدَ تحت لِوائِهِ قال و قال بعضُ أصحابِهِ بمنزِلَهِ مَنِ اسْتُشْهِدَ مع رسول اللَّه صلی الله علیه و آله.

راوی میگوید : از امام درباره آیه « یَوْمَ نَدْعُوا کُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِم» سوال کردم فرمودند:
ای فضیل! امام خود را بشناس اگر به او معرفت پیدا کنی تقدم یا تأخر ظهور به تو ضرری نمی رساند.
پس کسی که امامش را بشناسد و قبل از قیام حضرت بمیرد به منزله کسی است که در لشکر او حاضر است، نه بلکه در ذیل پرچم او. فضیل گوید: برخی از اصحاب حضرت گفتند: به منزله کسی که با رسول خدا به شهادت رسیده است.

📚اصول کافی، ج۱، ص ۳۷۱

 

 

لینک کوتاه مطلب : http://montakhabweb.ir/?p=22165

همچنین ببینید

مردم زمان غیبت از اهل هر زمانی افضل هستند

امام زین العابدین علیه السّلام می فرمایند: غیبت بوسیله دوازدهمین از جانشینان رسول خدا و امامان بعد از او ممتد مى‏ شود. اى ابو خالد! مردم زمان او که معتقد به امامت وى می باشند و منتظر ظهور او هستند، از مردم تمام زمانها بهترند، زیرا خداوند عقل و فهمى به آنها داده که غیبت در نزد آنها حکم مشاهده را دارد!