خانه / آموزش آشپزی / طرز تهیه خورش کرفس

طرز تهیه خورش کرفس

خورش کرفس

مواد لازم برای تهیه خورش کرفس

گوشت خورشتی                           یک کاسه ماست‌خوری

کرفس سرخ‌شده                           دو کاسه ماست‌خوری

آرد گندم                                        یک قاشق غذاخوری

لیمو عمانی                                   چهار عدد

روغن                                            یک و نیم فنجان

نمک و فلفل                                  به میزان لازم

 

با این مقدار مواد لازم به اندازه چهار بشقاب خورش خوری از «خورش کرفس» خواهیم داشت.

 

مواد لازم برای خورش کرفس

دو کاسه ماست‌خوری سبزی سرخ‌شده؛ جمعاً معادل 500 الی 600 گرم سبزی سرخ‌شده. یک فنجان روغن برای سرخ کردن کرفس و نصف فنجان روغن برای تهیه پیاز داغ؛ جمعاً معادل یک و نیم فنجان روغن یا 150 گرم.

سبزی خورش کرفسروغن

 

4 عدد لیمو عمانی (معادل 20 گرم). یک کاسه ماست‌خوری گوشت گوساله خورشتی، معادل 300 الی 350 گرم.

خورش قیمه بدون روغنخورش قیمه بدون روغن

نمک و فلفل به میزان لازم. یک قاشق غذاخوری آرد گندم (معادل 15 گرم)

نمک و فلفلارد

طرز تهیه خورش کرفس

یک عدد پیاز را با نصف فنجان روغن سرخ ‌کرده، کمی زردچوبه و بعد یک کاسه ماست‌خوری گوشت خورشتی را اضافه کرده، تفت می‌دهیم. سپس کمی نمک و فلفل و 5 لیوان آب اضافه کرده تا گوشت حدود 2 ساعت بپزد.

خورش کرفس

نیم کیلو نعناع جعفری (به نسبت یک به سه) و نیم کیلو کرفس را پاک می‌کنیم. بعد سبزی را ریز و ساقه کرفس را درشت خرد می‌کنیم. سپس سبزی و برگ کرفس را با یک فنجان روغن (100 گرم) حدود یک ساعت سرخ می‌کنیم و بعد ساقه کرفس خردشده را اضافه کرده تا یک ربع ساعت دیگر سرخ شود. به این ترتیب دو کاسه ماست‌خوری سبزی سرخ‌شده (جمعاً معادل 500 الی 600 گرم سبزی سرخ‌شده) خواهیم داشت.

خورش کرفس

دو کاسه ماست‌خوری کرفس سرخ‌شده و چهار عدد لیمو عمانی را به گوشت پخته‌شده اضافه می‌کنیم. سپس یک قاشق آرد را کم‌کم در یک لیوان آب حل کرده، به خورش اضافه می‌کنیم تا خورش حدود دو ساعت با شعله کم بپزد. در حین پخت چند مرتبه خورش را هم می‌زنیم تا آرد به قابلمه نچسبد و خورش جا بیفتد.

خورش کرفس

 

خورش آماده است. نوش جان

خورش کرفس

کالری موجود در خورش کرفس

مقدار کالری موجود در کل خورش حدود 3000 کیلوکالری می‌باشد.

مقدار کالری موجود در یک بشقاب خورش خوری حدود 750 کیلوکالری می‌باشد.

مقدار کالری موجود در یک قاشق غذاخوری حدود 65 کیلوکالری می‌باشد.

 

منبع: منتخب وب به نقل از تبیان

لینک کوتاه مطلب : http://montakhabweb.ir/?p=7329

همچنین ببینید

سوپ مرغ و رشته فرنگی

سوپ یکی از بهترین غذاها به شمار می‌رود که برای سرماخوردگی بسیار مناسب است و به بهبود مریضی کمک می‌کند. در این آموزش آشپزی شما را با دستور تهیه سوپ خوشمزه مرغ و رشته فرنگی آشنا می‌کنیم.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *